Ellen787 ♥ -

Alla inlägg under maj 2012

Av Ellen787 - 31 maj 2012 23:24

Imorgon har jag hemstudiedag!!  

Hemstudiedag = Att man pluggar hemma  

Men jag är ju hemma i alla fall  

 

Av Ellen787 - 31 maj 2012 23:17

I dag har jag varit hos tandläkaren.   

Han tryckte upp fingrarna i min mun, och sa att jag skulle opereras och få tandställning.

Inte min mun xD

JAG VILL INTE HA TANDSTÄLLNING!!


Jag tycker inte om tandställningar...  

 

Av Ellen787 - 31 maj 2012 23:03

I dag har jag haft 3 prov, och varit hos tandläkaren...  

Skulle egentligen haft 4 prov, men jag tar det sista på måndag, orkade bara inte  

Jag fick stjärnor och kramar av lärarna  

I går kunde jag 3/52 glosor, i dag fick jag alla rätt!!   ( Jag kunde alla )


Jag ska bara lära mig 7 ordklasser på 1 dag, sedan är allt, ALLT redo för sommarlovet.

Yes!!   

Prickar som inte har något med inlägget att göra  

Rör de sig?    

 

Av Ellen787 - 30 maj 2012 21:08


Ska jag köpa nya ögon?  

Nuvarande:       Kanske-Köpa: 


Stor skillnad?  

Jajja...

 

 

Av Ellen787 - 29 maj 2012 21:36

Kan man ha Msp appen på svenska nu!?

//Ellen787

Av Ellen787 - 28 maj 2012 22:52

... För då var det mors dag!!  

Nejnej, Jag hade inte glömt det...  

Harkling*   

    

Av Ellen787 - 27 maj 2012 22:17

Hahah... Snygg rubrik  

Nej men, jag har gjort en ''Roman'' på nästan 7 sidor till skolarbete i dag  

( Gjorde inte allt i dag )  


Lite lik ~Som Att Börja Om~ - Serien faktiskt.

Här är det första kapitlet i min ''Roman''


Kapitel 1

Jag ser in i spegeln. Flickan därinne ser tillbaka. Hon ser inte alls ut som förut. Förra gången vi sågs, hade hon bruna lockar, rosiga kinder och ett leende lika stort som Europa. Så ser hon inte alls ut nu. Hon ser trött ut. Med tovor i håret och rödgråtna gröna ögon. Som om hon har varit med om något fruktansvärt. Jag vet att hon har det. Även om hon inte säger något. Jag vet. Flickan i spegeln är jag. Min syster har dött, och hon kommer inte tillbaka. Hon kommer aldrig tillbaka. Fast jag vill det, jag vill det så mycket att jag tror att jag ska gå sönder. Men det gör jag inte. Hon skulle inte vilja att jag gick sönder.

Medan jag ser in i spegeln, tänker jag tillbaka på dagen jag fick veta det. Dagen då jag fick veta vad som hade hänt med Sofia.

 

Efter en ganska händelselös skoldag var lättnaden stor när jag klev in i hallen. Jag skulle just ropa på Sofia, när telefonen ringde.

''Hej det är Emma'', svarade jag artigt.

''Hej Emma! Jag söker en förmyndare till miss Sofia Content, vet du möjligen var jag får tag på en sådan?'', svarade en formell röst.

Sofia Content? Det lät så konstigt när rösten i telefonen sa det.

''Ähum... mamma är på semester i tre dagar till, men Sofia är min syster! Du kan berätta för mig!'', föreslår jag ivrigt.

''Hmm... nej, jag tror inte att det är en bra idé'', rösten lät som om den talade till en tre-åring, men jag är ju tretton!

''Jo, säg nu.'', sa jag bestämt.

''Okej.'', säger rösten tveksamt.

''Sofia är död. Hon blev påkörd av en bil som körde trehundrasextiofem kilometer i timmen, och hon gick inte att rädda.'', rösten låter sorgsen och...

Det tar ett tag innan jag förstår vad rösten just sagt. Sofia, död? Knappast.

''Nej, Sofia kan inte vara död'', men rösten i luren är borta, och allt jag hör är ljudet av mina egna andetag, samt det svaga knastret i bakgrunden.

Jag får svårt att andas och...

 


Ja... Tycks?  

Om ni orkade läsa allt, Föstås   

( Jag har inga bilder på riktigt )

 

Av Ellen787 - 27 maj 2012 19:52

Loreen vann Eurovision 2012!!

Vi har faktiskt en teve i sommarstugan  

Jag hejade så klart på henne!!

Det gjorde jag redan första gången jag hörde Euphoria.  

Sverige fick poäng från alla länder i Europa - Förutom Italien.

Vi var ungefär 40 poäng under Alexander från Norge som vann år 2009. Han har poängrekord  


Loreen var bäst!!     

Men gummurna var jättesöta!!  

Vad tycker ni?     

 

Lite om mig... o.o


HEEEEEJ!! :'D
Jag är en 13 årig skåning som spelar Msp, på den här bloggen skriver jag om Msp och min vardag. (:
Hoppas att ni gillar vad ni läser!

Min användare/moviestar heter Ellen787 och är för tillfället i level 16. :3

//Ellen787

Mina senaste filmer!! 8D

&
 
Se?


Här kan ni söka efter inlägg på bloggen...

Har du en fråga? ;)

59 besvarade frågor

Översätt? Klick* Klick*

Arkiv... :3

Senaste Inläggen:

Vill du till Msp?




Ovido - Quiz & Flashcards